سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم سه گونه اند : دانشمند و دانشجو و بی سر و پایان بیهوده . [امام صادق علیه السلام]
بهداشت روان

دوست عزیز آقای علیرضا سلام

در خصوص مشکلاتی که نوشته بودید باید عرض کنم عاشق شدن با دختر بزرگتر و ازدواج با آن کار درستی نبوده و نیست و همچنین دوستی های طولانی مثل شما به مدت 3 سال مطمئناً به غیر از این جواب را نخواهد داشت .

شما باید ابتدا هدفتون از دوست بودن و دوست ماندن به مدت طولانی را مشخص کنید . آیا دوست بودن و دوست داشتن کسی را فقط به خاطر وقت گذرانی می خواهید و یا نه برای زندکی و ازدواج ؟

اگر فقط برای وقت گذرانی هست که قاعدتا نباید بعد از رفتن اون افسرده بشید ولی اگر برای ازدواج می خواهید پس دلیلی برای کش دادن رابطه ندارید .

و اما باید بگم که شما سعی کنید ابتدا به خودشناسی و سپس تعیین اهدافتان برای آینده بپردازید .

شما باید بتوانید جواب این سوالات را بدانید که کی هستید ؟ چی می خواهید ؟ می خواهید به کجا برسید ؟ هدفتان برای زندگی اینده چیست ؟ برای شغل آیندتان اندیشیده اید ؟ آیا در زمان حال توانایی ازدواج دارید ؟ آیا می خواهید ازدواج کنید و یا نه فقط می خواهید با یک دختر دوست باشید و وقتتونو به یک شکلی بگذرانید ؟

اگر به این سوالات رو راست جواب بدهید خواهید فهمید که چرا بعد از اون اینقدر افسرده شدید . آیا فکر می کردید که تنها دلخوشی شما در این دنیا فقط اوست ؟ آیا کسی در این دنیا نیست که شما را بفهمه ؟ الان دیدید که اونم شما را نفهمید و تنهاتون گذاشت پس تکلیف چی هست ؟

اگر شما هدف از زندگیتون مشخص باشه ، اگر بدونید چی می خواهید و هدفتون چیه ؟ اگه بدونید چرا می خواهید کسی را دوست داشته باشید ؟ مطمئناً این مشکل را خیلی خوب خودتان رفع می کنید و نیازی به روانپزشک و روانشناس ندارید .

در مورد همکلاسیتون باید بگم که منظور ایشان شاید این بوده که با دوست شدن و وقت گذرانی بدون هدف موافق نیست . بهترین راه این است که با وی جدی صحبت کنید و هدفتون از بودن با وی برایش تشریح کنید و حتما لازم نیست که به شما جواب مثبت بدهد یعنی باید آماده ی جواب نه هم باشید چون نمی توان کسی را به زور وادار به دوست داشتن کرد و برای اینکه از جواب نه شنیدن از ایشان دچار هراس نشوید حتما مسئله را برای خود باز کنید و تشریح نمایید .

یادتون باشه که بودن خودتان را وابسته به بودن کسی در کنارتون نکنید . سعی کنید خودتان باشید و برای خودتان زنده باشید و زندگی کنید . خیلی چیزها در اطراف ما وجود دارند که می توان به آنها عشق ورزید . دوست داشتن و عاشق بودن فقط مختص جنس مخالف نیست .

پس یادتون نره سعی کنید ابتدا به خودشناسی برسید و برای آیندتون هدف تعیین کنید تا بدونید که به کجا می روید و هدفتون از کارهایی که انجام می دهید چیست .

موفق و پیروز باشید

روانشناس

دوست عزیز آقا پارسا

با سلام

دوست عزیز من در خدمتم فقط الان یکم درگیرم بذارید یکم سرم خلوت بشه انشا ا... در خدمت خواهم بود .

شما سعی کنید از 12 بهمن به بعد با من تماس بگیرید .

آدرس ایمیلم  : ravanshenas1362@yahoo.com

با تشکر

روانشناس

دوست عزیزم عسل جان

سلام

از اینکه احساس ناآرامی می کنید ناراحتم و احساستان را درک می کنم

دوست خوبم

همانطور که در مطالب قبلی در وبلاگم گفتم و همچنین در جواب سوالات بعضی از دوستان عزیز شرح دادم شما هم از نبود هدف و عدم برنامه ریزی زمان کارهایتان رنج می برید و دچار استرس و اضطراب می شوید .

حتما راهکارهای مقابله با اضطراب را در چند پست قبلی من بخوانید و سعی کنید برای زمان و درسهایتان و همچنین تفریح برنامه ریزی درستی داشته باشید .

شما وقتی کاری را انجام دادید و عوض کردن نتیجه ی کار از دست شما خارج می شه پس عصبانیت و حرس خوردن به غیر از اینکه بهتون آسیب می رسونه دردی ازتون دوا نمی کنه پس سعی کنید قبل از انجام کار برای درست انجام دادنش برنامه ریزی کنید که بعد به افسوس خوردن نیفتید و اگر در کاری شکست خوردید به جای اینکه عصبانی بشید و سر دیگران خالی کنید بشینید و مسئله را بررسی کنید که بفهمید چه چیزی باعث بوجودن آمدن آن مشکل و شکست خوردن شما شده که دفعه ی بعد آن را تکرار نکنید .

چیزی را در دل نگه ندارید و سعی کنید افکاری که شما را آزار می دهند حتما در یک دفتر بنویسید و آنقدر آن مشکل را بنویسید تا کاملاً از آن خسته شوید سپس نوشته هایتان را دور بندازید و یا اگر بع روانشناس یا مشاور دسترسی دارید سعی کنید با آنها صحبت کنید تا آروم بشید .

امیدوارم که آرامشتونو بدست بیاورید .

با خودتون مهربان باشید

با تشکر

روانشناس

 

دوست عزیزم سحر جان

ایمیلهایی که برایم می نویسی درست نیستند چون هر دفعه جواب را برایتان ایمیل می کنم ولی متاسفانه باز برای خودم بر می گردد .

با تشکر

روانشناس

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط روانشناس 90/10/27:: 2:49 عصر     |     () نظر